Описание
Компютърно моделиране за 3. и 4. клас
Дистанционното обучение е предназначено за учители, преподаващи компютърно моделиране в 3. и 4. клас. Има за цел да улесни тяхната работа в среда за блоково програмиране Scratch 3.0 и да предложи практически задачи за формиране на дигиталната грамотност у учениците чрез създаване на компютърни модели на познати обекти, процеси, явления и възможности за eкспериментиране с тях. Застъпва дейности, включени в учебните програми по компютърно моделиране за 3. и 4. клас, като представя формите и средствата за тяхното реализиране.
За кого е предназначено това обучение?
- За индивидуално дистанционно обучение на учители, преподаващи компютърно моделиране в 3. и 4. клас, без квалификационен кредит
Какво включва обучението компютърно моделиране за 3. и 4. клас?
- Представяне на основни възможности на средата за програмиране Скрач 3.0, съобразно учебните програми по компютърно моделиране за 3. и 4. клас
- Практически насочени уроци за изграждане на дигитална грамотност чрез създаване на компютърни модели, съобразени с опита и възрастта на учениците
- Конструиране на задачи и игри, интерактивни истории и анимации с цел развиване на умения по програмиране, логическо и творческо мислене
- Допълнителни задачи за напреднали ученици в подкрепа на възможностите за провеждане на диференцирано обучение
- Заключителен тест за саморефлексия
Като участник в обучението ще получите:
1. Дългосрочен 3-месечен неограничен достъп до онлайн курса с включени:
- над 4 часа видео уроци с конкретна практическа насоченост към работния процес на учителите;
- задачи за самостоятелна подготовка след всеки урок;
- допълнителни задачи за диференцирано обучение;
- насоки за създаване на собствени учебни електронни ресурси по компютърно моделиране – тестове, пъзели, игри и др.;
- възможност за многократно повторение и работа с обучителните материали в подходящо за Вас време.
2. Сертификат за завършен онлайн курс
Обучителният курс е подготвен и представен от гл. ас. д-р Иван Николаев Душков, преподавател в СУ „ Св. Климент Охридски“, „Факултет по науки за образованието и изкуствата“, катедра „Начална училищна педагогика“.
Научните му интереси са в областта на информационните технологии, математиката, статистиката, уеб дизайна, блоковото програмиране, интегрирането на обучаващ софтуер в обучението.
Ръководител е на авторските екипи, създали учебните комплекти по „Компютърно моделиране“ за 3. и 4. клас на издателство „Клет България“ марка „Анубис“, включващи учебници, книги за учителя, учебни тетрадки и учебни помагала.
Притежава практически опит в провеждането на обучения на педагогически специалисти.