Описание
- 52 седмици неограничен достъп
- 7 урока, разпределени в 4 модула
- Интегриран теоретичен и практико-приложен материал
- Задачи за самостоятелна подготовка във всеки модул
- Заключителен тест
- Сертификат за успешно завършен курс
Обща информация
Учебният курс „Философия на компетентностния подход в образованието“ съдържа оперативна информация за подобряване ефективността на учебния процес, като представя практична и надеждна система за разбиране на образователните измерения на компетентностния подход в образованието.
Предназначен е за самостоятелна подготовка, разширява уменията на педагогическите специалисти и предоставя надграждащ дидактичен материал към темите, свързани с прилагане на компетентностен подход в обучението.
Водещата цел на предлагания учебен курс е ориентирана към изграждането на задълбочени знания, нагласи и умения у учителите, в съответствие с официалните стандарти на Министерство на образованието и науката за изграждане на ключови компетентности в училище.
Учебният курс „Философия на компетентностния подход в образованието“ кореспондира с динамичните процеси, които протичат във всяка съвременна образователна институция вследствие на промените във вътрешната и външната среда. Конкурентоспособността на всяко училище днес може да се гарантира, когато неговите екипи са отворени към поддържането на динамична образователна среда, в която на фокус са поставени потребностите на учениците. Когато екипът е склонен и умее да анализира настоящето, и паралелно с това приема динамиката на процесите за нормална реалност, той всъщност е готов да реализира на практика необходимостта от промяна. Затова са необходими ясни насоки и отговор на въпроса дали дадени инициативи в училище са стъпки към необходимата промяна на организацията на учебния процес. Промяната на организацията на учебния процес в образователната институция се основава на ключови инструменти и процеси и е свързана с готовност за приемане на необходимостта от промяна и ангажиране на всички участници за нейната реализация.
Учебният курс „Философия на компетентностния подход в образованието“ е базиран на концепцията за учене през целия живот. Това означава, че фокус на учебното съдържание е развитието на автономност и изграждане на умения за професионален растеж на учителите чрез актуализиране на знанията и разширяване на компетенциите им, свързани с целите за устойчиво развитие на учениците и с прилагане на рамката на компетентностния подход в училище.
- Самостоятелно учене чрез предоставяне на възможност за активна позиция на обучаемия;
- Надграждане на компетентностите на обучаемия в теоретичен и практически план;
- Актуализиране на конструктивния опит в практическите занимания и обогатяване на професионалните умения на участниците чрез работа с реални казуси от практиката;
- Насърчаване на нагласата за професионално сътрудничество и споделеност на усвоените знания и умения;
- Удовлетвореност от обучението, основана на механизма на рефлексия и авторефлексия.
Дизайнът на учебния курс представлява логическа система от модули, което е условие за повишаване усвояемостта на разглежданата информация, за мотивиране на обучаемите и за тяхната приспособимост към дискутираните теми.
Всеки модул съдържа интегриран теоретичен и практически обем учебен материал, съобразен с потребностите, възможностите и интересите на обучаемите. Обучението е конструирано в две информационни цялости:
- Теоретично-постановъчна (теоретични модели на основните теми)
- Практико-приложна (практически задачи)
Двете части са представени поотделно, но се вписват „една в друга”. Така се създават възможности обучаемите да усвоят теоретични знания и да развият практико-приложни умения. Теоретичната част на всеки модул представя концепции, примери и казуси, базирани на рефлексивния подход за привличане на вниманието и задържане на интереса на обучаемите. Обучението е пряко обвързано с практически задачи по темата, целящи развиване на конкретни компетентности у обучаемите. По този начин се осъществяват логически връзки с разглежданите теоретични постановки с оглед трениране на уменията за прилагане в работна среда.
За кого е предназначено това обучение?
- За индивидуално дистанционно обучение на педагогически специалисти
Като участник в обучението ще получите
- Едногодишен неограничен достъп до онлайн курса, предлагащ:
- учебни ресурси, структурирани в 4 модула, всеки от които с включени теоретична разработка и практическа част, приложими към работния процес на учителите
- задачи за самостоятелна подготовка след всеки урок
- възможност за многократно повторение и работа с обучителните материали в подходящо за Вас време
- свободата да учите със собствено темпо
- Сертификат за завършен курс
- Цена 48.00 лв.
- Без квалификационен кредит
Обучителният курс е подготвен и представен от проф. Даниела Тасевска, преподавател в катедра „Психология“ при Философски факултет на ВТУ „Св.св. Кирил и Методий“, в Центъра за квалификация и в Центъра за образователни технологии към същия университет. Научните ѝ интереси са в областта на когнитивните и поведенческите науки, в частност: психология на развитието, педагогическа психология, психология на управленската дейност в образователния процес, групова динамика, психология на социалните и етнически конфликти и др.
Автор на множество публикации и монографии, участник в научни форуми.
Лектор на РААБЕ България с богат опит в организиране и провеждане на обучения, дискусионни форуми, работа с фокус-групи, експерт и методист по ключови компетентности и неформално образование. Участник в национални проекти в сферата на средното образование и по програма Еразъм.