Преди да започнете да ползвате продуктите или услугите, прочетете внимателно всички клаузи на тези Общи условия за ползване. Приемайки ги, Вие давате съгласието си да бъдете Ползвател (лицензополучател) и се съгласявате с всички правила и условия за предоставяне на неизключително срочно право на ползване на платформата АдминПлюс. Тези общи условия са неизменна част от този договор.
- Предмет
1.1. Тези Общи условия за ползване уреждат отношенията между образователните институции в Република България (наричани по-долу „Ползватели“), от една страна, и „АдминСофт Плюс“ ООД (наричано по-долу „Доставчик“) относно начина на придобиване правото на ползване на уеббазираната платформа „АдминПлюс“ и нейните модули, наричани заедно по-долу „Платформата АдминПлюс“.
1.2. Доставчикът се задължава своевременно да уведомява Ползвателите на продуктите и услугите за промени в тези Общи условията за ползване.
- Ползване на продуктите и услугите
2.1. С подписването на възмезден договор с Доставчика или негов търговски партньор (наричан по-долу за краткост „Договорът“) Ползвателят придобива отменяемо, непрехвърляемо и неизключително правото да осъществява достъп и ползва Платформата АдминПлюс за определен период.
2.2. Достъп до Платформата „АдминПлюс“ и нейните модули, услуги и продукти се предоставя при спазване на сроковете и условията на подписания с Ползвателя Договор. Ползвателят се регистрира на Платформата „АдминПлюс“ (https://platform.adminplus.bg/) след еднократно получаване на служебен регистрационен код на посочената от него електронна поща. За целите на регистрацията и последващото използване на Платформата „АдминПлюс“ представител или служител на Ползвателя въвежда получения първоначален код, потребителско име (валиден адрес на електронна поща) и парола, спазвайки всички дадени указания на Доставчика относно приложимия начин на идентификация, сложността на паролата, маркиране на отметки и други.
2.3. Ползвателят има право да ползва Платформата АдминПлюс и интегрирани продукти на трети страни в нея съгласно избраните от него модули, услуги и продукти, конкретизирани в Договора и приложенията към него.
2.4. Общите условия регламентират взаимоотношенията между страните, доколкото изрично не е уговорено друго в Договора по отношение на ползването на продуктите, както и всички други предоставени услуги в тази връзка от страна на Доставчика.
2.5. Ползвателят има право да получи съдействие от Доставчика при затруднения при работата с услугите и продуктите. Запитвания могат да се отправят по телефон, в тикет системата на Платформата АдминПлюс или електронна поща, като данните за контакт и работното време са посочени в Договора и публикувани на сайта на Доставчика (https://dogovori.adminplus.bg/Home/Contact). Доставчикът отговаря на запитванията на Ползвателя до края на следващия работен ден след получаване на запитването, освен в случаите, в които е необходима допълнителна консултация с разработчик или друг експерт, за което Ползвателят се уведомява в горепосочения срок.
- Задължения на Доставчика
В съответствие с Договора, сключен между Ползвателя и „АдминСофт Плюс“ или негов посредник, Доставчикът се задължава:
3.1. Да осигури достъп и право за ползване на Платформата АдминПлюс съгласно избраните модули, услуги и продукти само на оторизираните лица за служебни цели и за срока на сключения с Ползвателя Договор;
3.2. Да осигурява безпроблемната работа на потребителите с платформата АдминПлюс на предпочитаните от тях устройства и уеббраузъри.
3.2. Да поддържа, актуализира и тества периодично софтуерните продукти, обект на Договора, с цел осигуряване тяхната съвместимост с изискванията на Договора и в съответствие с международните стандарти (ISO/IEC 9001:2015, ISO/IEC 27001:2013 и ISO/IEC 20000-1:2018), по които Доставчикът е сертифициран;
3.3. Да осигури съхранение и защита от неправомерен достъп на данните, въведени в Платформата АдминПлюс, при спазване на изискванията на Регламент (ЕС) 2016/679 („Общ регламент относно защитата на данните“ или „ОРЗД“) и изискванията на стандарта за управление на информационна сигурност ISO/IEC 27001:2013, по който Доставчикът е сертифициран. Информация във връзка със защитата на личните данни, обработвани от Доставчика при ползване на Платформата АдминПлюс се съдържат в политиката му за защита на лични данните, обявена на уебсайта (https://adminplus.bg/), а условията на обработката и защитата на лични данни от името на Ползвателя, се уреждат в отделно Споразумение по отношение защита на данните и информационната сигурност между Доставчика и Ползвателя (Приложение № 2 към Договора).
3.4. Да осигурява съвместимост на данните, въвеждани в софтуерните продукти, обект на Договора, с данните, въвеждани в Националната електронна информационна система за предучилищно и училищно образование („НЕИСПУО“);
3.5. Да осигури дежурства с удължено работно време и по време на уикенда в периодите на подаване на данни към НЕИСПУО (2 седмици през м. септември-октомври) и подаване на данни към Регистъра на дипломите (2 седмици през м. юни); услугите по поддръжка не са достъпни в два работни дни през м. ноември / декември и три работни дни през м. юни / юли поради профилактика на системите, за което потребителите се уведомяват 5 (пет) работни дни предварително;
3.6. Да осигурява подробна помощна информация за работата със софтуерните продукти (вградена в продукта или на самостоятелни текстови и/или видео файлове), актуална спрямо текущата версия на продуктите;
3.7. Да не разпространява или разгласява всякакъв вид защитена от закона информация, станала му известна при или по повод изпълнението на Договора.
- Задължения на Ползвателя
4.1. Да предоставя достъп до модулите, функциите и услугите на Платформата АдминПлюс само на оторизирани лица от своя персонален състав за служебни цели; Доставчикът не носи отговорност за действията на Ползвателя или на оторизираните от него лица, довели или които биха могли да доведат до нерегламентиран достъп до лични данни или друга защитена информация на Платформата АдминПлюс;
4.2. Да спазва всички публикувани и изрично предоставени инструкции на Доставчика относно начина и изискванията при ползване на Платформата АдминПлюс; При достъп до Платформата АдминПлюс Ползвателят използва интернет браузъри и устройства, свободни от несертифицирани от производителя добавки, приставки и разширения, както и без наличие на зловреден код;
4.3. Да заплати, съгласно сключения с Доставчика Договор, цената за ползваните продукти и услуги;
- Обхват на услугите
5.1. Услугите за ползване, абонаментна поддръжка и актуализация на платформата АдминПлюс, съгласно съответния Договор между Ползвателя и Доставчика, включват:
5.1.1. ползване, поддръжка и актуализация на всички избрани модули на Платформата АдминПлюс;
5.1.2. достъп до YouTube канала с обучителни видеа за ползване на Платформата на Доставчика.
5.2. При желание от своя страна, Ползвателят може да заяви ползване на допълнителни услуги към уговорените с Договора за ползване, абонаментна поддръжка и актуализация, според каталога на Доставчика за конкретната учебна година или избран период. Ползвателят избира самостоятелно кои от допълнителните услуги желае да ползва, като ги отбелязва в Договора.
5.3. При желание от страна на Ползвателя за посещение на експерт на Доставчика на място, се заплаща допълнителна сума на база на направено посещение. Стойността се определя предварително от Доставчика, в зависимост от местонахождението на Ползвателя.
- Обучение и консултиране
6.1. Доставчикът предоставя на уебсайта на продукта пълна информация за начина на работа на продуктите, която е достъпна за всички Ползватели.
6.2. Доставчикът поддържа YouTube канал с видеа за обучение, като периодично организира уебинари и онлайн курсове, свързани с предмета на съответния Договор (за ползване на включените продукти и услуги). Достъпът до YouTube канала е свободен.
6.3. При желание Ползвателят отбелязва / маркира съответно поле (checkbox) за целите на получаване на търговски съобщения за провеждани курсове, безплатни онлайн семинари, обучения, новости в продуктите и услугите (Информационен бюлетин), промоционални оферти и други. Ползвателят може да се откаже от получаването на търговски съобщения по всяко време след изрично уведомяване на Доставчика по начин, посочен в съответните търговски съобщения. В случай на отказ или при неотбелязване на полето за получаване на търговски съобщения, Ползвателят се съгласява да получава информация относно работата с вече закупените продукти и услуги, в това число актуализации и указания за работа.
- Ползване за нетърговски цели и цели, различни от договорените с Договора
7.1. Ползвателят на платформата АдминПлюс по силата на съответния Договор няма право да ползва предоставените софтуерни продукти и услуги за цели, различни от тяхното обичайно предназначение, посочено в уебсайта на продукта на Доставчика, от съответните брошури, ценови листи и друга информация, предоставена от Доставчика и достъпна за Ползвателя, включително няма право да променя, копира, декомпилира, разпространява, продава, предава, представя или размножава продуктите или услугите, както и да създава производни произведения, получени от тях.
7.2. Ползвателят на Платформата АдминПлюс няма право да предоставя продуктите или услугите на други образователни институции или да ги ползва за въвеждане на данни и изработване на документи за други институции.
7.3. Ползвателят на Платформата АдминПлюс няма право да предоставя достъп до нея на трети лица.
7.4. Ползвателят на Платформата АдминПлюс няма право да променя, копира, разпространява, продава, предава, представя или размножава съдържанието на предоставените и генерираните документи, както и да създава производни произведения, получени от тях.
- Интелектуална собственост
8.1. Платформата АдминПлюс, всички модули и програми, съответната документация или информация, както и всичко друго в тази връзка, са изключителна собственост на Доставчика, който притежава всички права за интелектуална собственост върху тях.
8.1.1. С приемането на тези Общи условия за ползване и сключеният между страните Договор не се предоставят каквито и да е права на собственост, свързани с интелектуалната собственост върху Платформата АдминПлюс, модулите, програмите и продуктите, които изцяло принадлежат на Доставчика.
8.1.2. Доставчикът предоставя на Ползвателя непрехвърляемо, неизключително и срочно право на ползване на Платформата АдминПлюс (програмата/програмния продукт) в нейната цялост и/или като отделен модул, според условията и клаузите, установени в сключения договор. Ползвателят има право да ползва услугите, предоставяни от Доставчика само за времето, за което е договорено тяхното ползване. Ползвателят се задължава да не предоставя програмата (програмния продукт) на трети организации или лица за ползване на същите по какъвто и да е начин и форма, без изрично писмено съгласие на Доставчика, включително и да не ползва или предоставя извършването на услуги на други лица под формата на SaaS /„software as a service“ – „софтуер като услуга“, „softwаre on demand” – „софтуер под наем“/ или други подобни. При абонаментни версии, ако не се заплащат периодичните (годишни и/или други) абонаментни такси или ако абонаментният период е изтекъл, Ползвателят губи правата за достъп до услуги, свързани с програмата.
- Ограничена отговорност на Доставчика
9.1. Отговорността за съдържанието, вида, обема, валидността, актуалността и акуратността на данните, въведени в софтуерните продукти и модули е единствено на Ползвателя. Доставчикът не носи отговорност за невъведени, липсващи или неправилно преизчислени или пренесени данни, поради некоректна и/или неточна работа с продуктите или услугите.
9.2. Доставчикът не носи отговорност за технически проблеми, некоректна/неточна работа на продукта или услугата или загуба на данни в случаите, в които:
9.2.1. при работа с продуктите или услугите не са спазени указанията в Инструкциите за работа с продуктите или Инструкциите за въвеждане на данни или друга предоставена от Доставчика експлоатационна информация;
9.2.2. направени са промени в продуктите или услугите, вкл. създаване и редактиране на обекти или промени в програмния код, несъгласувани с Доставчика, или неоторизирана намеса в базата данни;
9.2.3. проблеми са възникнали в резултат на софтуерни проблеми с операционната система, несъвместимост с друг инсталиран софтуер или наличие на вируси.
9.3. Платформата и модулите се закупуват такива каквито са, съгласно съответно съобщените спецификации и характеристики, и никакви рекламации относно неспособността им да изпълняват допълнителни предполагаеми цели или функции няма да бъдат приемани. Вън от поетите гаранции в Договор и тези Общи условия, Доставчикът не гарантира, че платформата (в нейната цялост или като отделни модули) няма грешки, нито че ще функционира без прекъсване, както и че няма да бъде в конфликт с друг софтуер. Ползвателят знае и приема, че поради модификациите, които вирусите причиняват на заразените файлове, е възможно процесът по обеззаразяването им да предизвика непредвидени промени в тях.
9.4. Ползвателят носи отговорност за ползването на програмата от други лица. Той поема отговорност за каквито и да е загуби и/или вреди и разходи вследствие на несъвместимост между програмата или нейни актуализации, както и за каквито и да е други проблеми вследствие на взаимната работа на програмите или части от код. При никакви обстоятелства Доставчикът не носи отговорност за вреди на стойност, по-голяма от платената от Ползвателят цена по Договора за една година.
9.5. Доставчикът не носи отговорност при заличаване на въведени от Ползвателя данни в платформата АдминПлюс след изтичане на срока на Договора.
9.6. Всички въпроси, свързани с гаранционната отговорност, се регламентират съгласно договореното от страните и съответните нормативни разпоредби.
9.7. При използване на модули, продукти и услуги на Платформата АдминПлюс, интегриращи системи на изкуствен интелект („ИИ“), например чатбот консултант, изграден въз основа на машинното обучение, Ползвателят разбира и се съгласява, че:
9.7.1. Поради вероятностния характер на технологията, използвана за обучение на ИИ, резултатите и информацията, генерирани от ИИ, е възможно да не са винаги точни, пълни или надеждни от гледна точка истинност и фактология. Доставчикът не носи отговорност за каквито и да е вреди (преки и/или непреки), които могат да възникнат в резултат на използването или разчитането на информацията, предоставена от ИИ;
9.7.2. Преди да използва генерираната от ИИ информация за служебни цели, Ползвателят следва да оцени същата от гледна точка на нейните точност и истинност при условия на човешки преглед и обработка, особено в случаите, в които се използва за вземане на решения, имащи правно или каквото и да е било друго въздействие върху физическо лице. Ползвателят носи изцяло отговорността за оценка на предоставената информация и за всякакви последващи действия, предприети въз основа на нея;
9.7.3. Споделената входяща информация при взаимодействие с услугите, интегриращи системи на ИИ, и полученото въз основа на нея изходно съдържание са изцяло отговорност и собственост на Ползвателя, който гарантира и декларира, че разполага с всички относими права, лицензи и разрешения, необходими за предоставяне на входящата информация за използване на услугите, основани на ИИ. Доставчикът може да използва входящата информация и изходното съдържание, с цел да поддържа, развива и подобрява своите услуги, основани на ИИ, при спазване на приложимото законодателство и настоящите общи условия.
9.7.4. В случай на несъответствия или грешки в генерираното от ИИ изходно съдържание, Ползвателят може да уведоми писмено Доставчика, който в разумен срок според необходимото да приеме действия за отстраняване на неточностите (доколкото е технически възможно), без това да ангажира неговата отговорност за поправяне на вреди, настъпили вследствие на констатираните грешки.