Играта като иновативен метод на обучение и иновативен подход за повишаване мотивацията на учениците –
следобеден двудневен уебинар 9 и 10 декември

72,00 лв. / €36.81

 Уебинарът ще се проведе на 9 и 10 декември от 14:00 до 17:15 часа. 

Обучението е предназначено за: учители в начален, прогимназиален и гимназиален етап без ограничения в предметната област, психолози, педагогически съветници, зам.-директори.


Поръчай
Дата на провеждане: 09.12.2025 от 14:00 ч.
Краен срок за регистрация: 03.12.2025
Форма на провеждане: Уебинар през MS Teams
-
Кредити: Удостоверение с 1 квалификационен кредит
Програма на обучението:
9.12.2025
14:00 ч. Начало
14:00 – 15:30 ч. Игрите като интерактивен метод за обучение. Игрите като иновативен подход за повишаване мотивацията на учениците. Теоретична база и въвеждаща игра.
15:30 – 15:45 ч. Почивка
15:45 – 17:15 ч. Игрите като възможност за личностно развитие на учащите. Развитие на умения на бъдещето чрез игри. Игрите като възможност за справяне с предизвикателства. Развитие на емоционална интелигентност в учениците чрез игрите. Дискусия по групи за определяне мотивиращите фактори за ученици.
10.12.2025
14:00 – 15:30 ч. Видове игри, подходящи за въвеждане в различни ситуации. Въвеждане на игри спрямо поставените цели. Учене чрез преживяване посредством въвеждане на ролевите игри в обучителния процес. Изграждане на игрово мислене като възможност за адаптиране на различни видове игри. Игри в дигитална среда. Примери от практиката.
15:30 – 15:45 ч. Почивка
15:45 – 17:15 ч. Игри за оценяване представянето на учащите в учебния процес. Възможности за оценяване чрез игри. Самооценяване чрез игрови подходи. Оценяване на база постигане целта на играта. Оценяване чрез игри като допълнителен стимул за креативно и/или иновативно изпълнение на задачата. Игра.
17:15 ч. Приключване на уебинара

Описание

В ежедневната динамика и достъп до електронни устройства, учениците все по-често губят мотивацията си за учене и фокуса в учебния процес. Поради тази причина въвеждането на играта като иновативен метод за обучение и подход за стимулиране на активното участие на учениците в учебния процес е актуална и значима тема за съвременното образование. Участниците в  обучението ще се запознаят със спецификата на планиране и реализиране на различни видове игри в традиционна и в дигитална среда, ще придобият практически умения как да въведат игрите в класната стая и как това спомага за повишаване на концентрацията и резултатите на учащите се във всяка предметна област от начален до гимназиален етап.

Защо да посетите това обучение:

  • Ще участвате в практически насочено обучение, без излишна теория и много интерактивно.
  • Ще бъдете въвлечени в няколко различни игрови ситуации, като възможност за използване на активни междупредметни връзки и взаимодействие между участниците в учебния процес.
  • Ще повишите знанията си относно мотивиращите фактори за учениците и как да въвеждате стимулиращи инструменти за оценяване и самооценяване.
  • Ще усъвършенствате своите творчески, организационни и дигитални компетентности, насочени към формиране на ключови умения у учениците за справяне с предизвикателства, за учене чрез правене и преживяване, за личностно развитие и усвояване на умения, необходими за бъдещата им реализация.

Автор

  • Виктория Димитрова е специалист в сферата на игровизацията в образованието. Води курс за въвеждането на игри в обученията и в бизнеса в СУ "Св. Климент Охридски". През последните години развива своята компетентност в областта, работейки с ученици от начален до гимназиален етап, както и със студенти, като игровизира множество обучения в академията за личностно и бизнес развитие, която ръководи.

    View all posts

Филтър