Описание
Като работодател, директорът има отговорността да следи промените в нормативната уредба, свързани с осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд в институцията, както и да гарантира своевременното им прилагане.
В подкрепа на директорите предлагаме актуални примерни документи, свързани с:
- учредяване на комитети и групи по условия на труд;
- изготвяне на правила, вкл. и на физиологичен режим на труд и почивка;
- оценка на риска с оглед организиране на превенция и защитата от професионалните рискове;
- осигуряване на работно/униформено облекло и осигуряване на лични предпазни средства при извършването на работа, свързана с риск за здравето и безопасността;
- обслужване на работещите от регистрирани служби по трудова медицина;
- организиране и провеждане на периодично обучение или инструктаж;
- създаване и поддържане на регистър за отчитане на трудовите злополуки и др.